CONEIXEM CAMINANT

Aprofitar les sortides a l'entorn proper que ja fem a l'escola des de fa molts anys per aprofundir en la coneixença dels espais d'interès presents en cada una de les rutes. D'aquesta manera quedarà constància de cada excursió i també dels espais d'interès presents (paisatgístics, de fauna i flora, arquitectònics, històrics, simbòlics del poble). D'altra banda, permetrà conèixer l'entorn vinculant les sortides amb tots els valors relacionats amb el medi ambient i fomentant que cada alumne/a torni de les sortides coneixent una mica més el patrimoni de la població.

Cursa Solidària Dia del Voluntariat

A l''etapa d'ESO s'organitza cada 2 anys el Dia del Voluntariat. És un dia on tot l'alumnat d'ESO realitza diferents tasques de voluntari durant el matí: arreglar camins del Parc del Castell i netejar-lo de brossa, fer un manteniment de la Font de la Suïssa (Font apadrinada des de l'any 2011), anar a la Llar dels avis, fer campanyes de conscienciació, anar a diversos centre de Vic a donar un cop de mà i moltes activitats més.

Per la tarda, i des de fa 3 Dies del voluntariat, organitzem una Cursa / Caminada Solidària on els diners de la inscripció de cada participant van destinats a alguna entitat sense ànim de lucre.

Si us ve de gust practicar-la tot esperant la propera us deixem la informació necessària a continuació:

DIFICULTAT: Baixa

QUILÃ’METRES: 4,2 km

​

DESCRIPCIÓ DEL RECORREGUT: Es surt de l'Escola pel C/ Vic direcció al C/ Lourdes, agafem aquest carrer cap a l'esquerra i avance, fins a l'encreuament amb el C/ Castell on trenquem a la dreta vorejant el Parc de les Feixetes tot tirant C/ Castell avall, arribarem en un punt on està tallat per els cotxes però s'hi pot continuar a peu, entrarem una mica al bosc fins que tornarem a sortir-ne uns metres més avall topant-nos amb el C/ Nª Senyora de Núria. Seguirem per aquest carrer sentit nord fins que deixarem l'esfalt  i la pista començarà a ser de terrra. Un cop a la pista forestal, trencarem pel primer camí que tinguem a la dreta i creuarem el Torrent de Sant Cugat. Just després de creuar el torrent ens desviarem pel camí de l'esquerre i anirem caminant per aquest camí fins a una bifurcació on continuarem per la pista de l'esquerra. Continaurem endavant i, després d'una pujada, ens tornarem a trobar una bifurcació i també agafarem la pista de l'esquerra. Anirem avançant fins que ens toparem amb una casa a la nostra esquerra, un cop passada la casa hi ha un petit corriol a l'esquerra que ens portarà directament fins el Passeig de la Suïssa, seguirem aquest carrer cap a la dreta fins a l'encreuament amb el C/ Lourdes on trencarem a l'esquerra. Després, agafarem el Camí del Castell passant pel costat de l'Ermita de Lourdes fins arribar al Parc de les Feixetes des d'on desfarem el camí inicial i tornarem a l'Escola, entrant per la mateixa entrada d'on havíem sortit, la del C/ Vic.

​

ESPAIS D'INTERÈS: Parc de les Feixetes, Parc del Castell, Ermita de Lourdes, Puig Bonic

CAMINADA REALITZADA PER: Alumnes de Cicle  Superior de Primària i ESO

ALTRES: Caminada / Cursa Solidària dins el Dia del Voluntariat

Excursió amb bicicleta "Visitem el Molí de la Llavina"

​DIFICULTAT: Baixa (llevat d'un parell de pujades)

QUILÃ’METRES: 17 km

​

DESCRIPCIÓ DEL RECORREGUT: Surts de l’Escola per el Carrer de Vic i segueixes recta fins a trobar una rotonda. A la rotonda agafes la segona sortida, el Carrer Torres i Bages. Segueixes recta i agafes direcció del Carrer Balenyà. Avances per el Carrer Balenyà fins que s’acaba i agafes el trencant de l’esquerre direcció Carrer Pep Ventura. Segueixes fins que s’acaba el carrer i trenques a la dreta direcció Carrer Nou. Avances amb el carrer Nou tot sortint del poble (1,3 km) fins que, aquest carrer es divideix en dos. Has de continuar recta. Al continuar, et trobaràs que pots agafar dos camins, agafa el de l’esquerre. Continua recta fins a trobar una cruïlla, en trobar-la, segueix recta. Continua recta fins arribar a la Mare de Déu de l’Ajuda (4 km). En aquest punt hi ha una font. En passar l’Ajuda, a la cruïlla, trenca a l’esquerra. Segueix fins que trobis que el camí es divideix en dos, agafa el camí de l’esquerre. Continua recta fins una cruïlla, agafa el primer trencant, el de la dreta. Segueix recte fins una altre cruïlla, segueix amb la mateixa direcció. Continua recta fins arribar a Centelles (7,7 km). Quan estiguis al costat de la carretera, agafa el trencant de l’esquerra, travessa la carretera i dirigeix-te al Carrer de Jaume Balmes tot vorejant Centelles per l'esquerre. Segueix i trencar a l’esquerre, hauràs de travessar un petit pont. Trenca a la dreta i llavors a l‘esquerre. Continua, i a la rotonda, agafa la primera sortida. Segueix recta fins a trobar una altre rotonda, agafa la segona sortida. Continua recta fins al club de tennis i trenca a la dreta. Segueix fins a trencar al Pont de les Bruixes a la dreta. A la cruïlla, trenca a l’esquerre. Continua recta fins a trobar una altre cruïlla, trenca a l’esquerra. Segueix recta hi ja hauràs arribat al Molí de la Llavina (8,8 km).

Per tornar, desfés el mateix camí.

​

ESPAIS D'INTERÈS: Molí de la Llavina(1040 d.c) , Santuari de la Mare de Déu de l'Ajuda on hi trobem l'esglèsia romànica (1083 d.c).

CAMIANDA REALITZADA PER: 1r d'ESO

Caminada al Roc Gros de la Guàrdia

QUILÃ’METRES:  10'2 km

​

DESCRIPCIÓ: Sortirem caminant des del Parc de les Feixetes de Tona, anirem cap a la zona esportiva i després agafarem la pista forestal fins a la Masia i l'esgésia romànica de Vilageliu. Seguidament ens desviarem cap a la dreta tot passant pel costat del torrent fins arribar a la Font de la Beurada (57min) on podrem omplir la cantimplora. D'aquí anirem cap al Roc Gros o Roc de la Guàrdia (12min), objectiu de la nsotra caminada. Des d'aquest punt hi ha unes molt bones vistes del Pirineu Oriental, Montseny i de la plana de Vic. La tornada cap a Tona la farem des d'aquest punt tot desfent el mateix camí o bé fent una dessera que ens portarà des del Mirador cap al camí de la Font, la resta pel mateix camí.

​

ESPAIS D'INTERÈS: Sant Miquel de Vilageliu, Masia de Vilageliu , Font de la Beurada, Miradors del Roc Gros

CAMINADA REALITZADA PER: Tots els cursos d'ESO

Caminada al Camp d'Aviació Tona 328 i refugis

QUILÃ’METRES: 6,59km

​

DESCRIPCIÓ: Es tracte d'un senzill itinerari circular amb molt poc desnivell, amb l'objectiu de visitar els refugis aeris situats en el que havia esta l'antic camp d'aviació durant la guerra Civil.

L'itinerari surt de l'escola Vedruna direcció la Plaça de l'hostal. Tot seguit empren el c. Nou i ja som fora del poble. Agafem la pista de terra que ens ve de front fins que passat un camí transversal, trobem el primer refugi al marge dret just davant d'una granja.  Tot seguit, desfem 100m fins la pista transversal que tombem a la dreta fins a tocar la c17 on a la casa Annexa veurem e següent refugi. Pel camí paral·lel a la C17 ja direcció Tona, passarem per darrera el restaurant Mas Estabanell  i retrobarem el camí d'anada.

​

ESPAIS D'INTERÈS: Diversos refugis que trobarem al llarg del recorregut. La majoria són entrades amb volta de mig punt fet de totxo. algunes estan tancades amb una reixa, altres es poden visitar.

CAMINADA REALITZADA PER: Alumnes de 4t d'ESO

Caminada a Vilageliu

QUILÃ’METRES: 5,2km

​

DESCRIPCIÓ: Sortim de l'Escola Vedruna de Tona cap a l'institut de Tona. El voregem i agafem el carrer Pep Ventura fins el camí de carro. Passant pel "camí de les Bruixes" arribem a l'ermita de Vilageliu pel costat nord.

ESPAIS D'INTERÈS: Vistes al Castell de Tona, al massís del Montseny, Guillaries fins al Cabrerès i l'altiplà del Moianès. Margues grises de la Costa del Vilar i flora com la farigola, gallarets, etc. Església romànica de Vilageliu, Masia de Vilageliu. Bosc del Vilar. Balneari Codina. Església de Lurdes i Parc de les Feixetes.

CAMINADA REALITZADA PER: Educació Infantil

Excursió amb bicicleta " La Ruta dels Molins"

QUILÃ’METRES:

​

DESCRIPCIÓ: Recorregut que iniciem a l'Escola fins al Molí de la Calvaria a Calldetenes. Els inicis del recorregut són per dins la població de Tona fins que arribem a una pista forestal direcció al mas El Colomer, que recorre la part dreta de la C-17 sentit Vic. Posteriorment seguim fins a Montrodon i, tot seguint el riu, arribem a Vic per la part sud. Rodegem la ciutat per la dreta cap a Calldetenes on agafem la Ruta dels Molins que recorre part del torrent de Sant Martí. De tornada, desfarem el camí pel mateix lloc on hem passat.

​

ESPAIS D'INTERÈS: Al llarg de la ruta trobarem una colla de canals i recs que ens faran adonar de l’obra d’enginyeria que s’hi va construir i que permetia aprofitar tot el cabal d’aigua. A més, estan disposats de forma esglaonada de manera que l’aigua que deixava anar el primer la podia aprofitar el segon, i així successivament. En aquest tram del torrent de Sant Martí n’hi havia fins a 6, dels quals en visitarem el Molí de la Calvaria, encara en perfecte funcionament.

CAMINADA REALITZADA PER: 1r d'ESO

​

ALTRES: Aquesta excursió la realitzem en bici tot i que també es pot realitzar a peu.